سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، اصرارکنندگان و پیگیران در دعا رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

ایین جوانمردان

 
 
خبر سیاسی(جمعه 87 آبان 17 ساعت 7:4 عصر )

نیوزویک: طرح گشایش دفتر منافع آمریکا در ایران، نهایی شده است

خبرگزاری فارس: یک هفته‌نامه آمریکایی از نهایی شدن طرح جنجالی گشایش دفتر نمایندگی آمریکا در ایران خبر داد.

به گزارش فارس، نیوزویک در شماره این هفته خود نوشت: «در حالی که دو ماه تا پایان دوره دولت بوش باقی مانده، این دولت به سوی ایجاد رابطه محدود با کشوری در حرکت است که زمانی آن را محور شرارت خوانده بود.»
بنا بر این گزارش، طرح دولت بوش برای گشایش دفتر منافع آمریکا در سفارت سوئیس در تهران از سوی مقامات باتجربه وزارت امور خارجه تصویب شده و بنا به گفته مقاماتی که خواستند بخاطر حساسیت کار نامشان فاش نشود، این طرح حمایت برخی از سیاستگذاران ارشد کاخ سفید را نیز کسب کرده است.
این هفته‌نامه نوشت: «کاندولیزا رایس حامی این اقدام است اما پیش از ارایه پیشنهاد به رئیس جمهور آمریکا مشغول بررسی جزئیات است.»
نیوزویک افزود: «آمریکا هنوز از دولت ایران درخواست نکرده است که آیا چنین پیشنهادی را می‌پذیرد یا خیر اما در گذشته مقامات ایران نشانه‌های تمایل خود را به این ایده ابراز کرده‌اند.»
یکی از مقامات دولتی آمریکا به این هفته‌نامه گفت که اعلام این امر تا پیش از روز "شکرگزاری" که برابر با چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر است، صورت می‌گیرد.
بنا بر این گزارش، این تغییر به معنی عقب‌نشینی آمریکا از سیاست‌هی پیشین در منزوی کردن نظام ایران است و می‌تواند فرصت‌ها و در عین حال موانعی برای دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری منتخب آمریکا ایجاد کند. این تغییرات دولت بوش مورد ملاحظه دقیق دولت اوباما قرار خواهد گرفت.
در تابستان گذشته "جوزف بایدن" معاون اوباما که ریاست کمیته روابط خارجه سنا را نیز برعهده دارد حمایت قوی خود را از ایجاد دفتر منافع در تهران اعلام کرد.







بازدیدهای امروز: 11  بازدید

بازدیدهای دیروز:8  بازدید

مجموع بازدیدها: 9295  بازدید


» لینک دوستان من «
» اشتراک در خبرنامه «