سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایى به اندازه مصیبت فرود آید ، و آن که به هنگام مصیبت دست بر رانهایش زند ثوابش به دست نیاید . [نهج البلاغه]

ایین جوانمردان

 
 
گسترش اسلام(چهارشنبه 87 آذر 20 ساعت 8:25 عصر )
اسلام پرسرعت‌ترین دین در حال رشد آمریکا


تصویر بزرگ
سرویس جهان اسلام : مشاور رئیس جمهور گفت: اسلام، پرقدرت‌ترین و پرسرعت‌ترین دینی است که در آمریکا در حال رشد است و در آینده، شاهد جامعه اسلامی در این کشور هستیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ پروفسور سید حمید مولانا افزود: جایگاه مسلمانان آمریکا در سال‌های اخیر به مراتب در حال توسعه بوده و در این میان وضعیت شیعیان بهتر از دیگر مسلمانان است.

وی هجرت مسلمان‌ها و گرایش مردم آمریکا به دین اسلام را از عوامل این رشد و توسعه دانست و تصریح کرد: براساس اعلام آمارهای رسمی و بیان دانشمندان و جامعه‌شناسان، وضع درآمد، تحصیل، مالکیت و دارایی مسلمانان در آمریکا از متوسط هر آمریکایی بالاتر است.

پرفسور مولانا با تأکید بر تغییر دیدگاه نسبت به جامعه آمریکایی اظهار داشت: اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد روزی آمریکا نیز مانند جمهوری اسلامی ایران می‌شود. از این رو در شرایط کنونی مسلمانان آمریکا باید از هر فرصتی برای گسترش فعالیت‌های خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان آمریکا باید از حقوق خود دفاع کرده و ضمن اعتماد به نفس، تشکل‌های سیاسی خود را تقویت کرده و در فعالیت‌های سیاسی مشارکت کنند.

این استاد دانشگاه، فرهنگ صنعتی و سرمایه‌داری را فرهنگی غالب در آمریکا خواند و ادامه داد: مسلمانان آمریکا از این فرهنگ رنج می‌برند و برای تغییر این وضعیت باید مشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را افزایش دهند.

وی نقش روحانیون را در معرفی و تبیین آیین اسلام در آمریکا مهم ارزیابی و تصریح کرد: لازمه تبلیغ در آمریکا، درک فرهنگ آمریکایی است.

مولانا یادآور شد: علاوه بر این مبلغان باید آگاهی‌های کامل از وضعیت مذاهب مختلف اسلامی داشته باشند تا فعالیت‌‌های تبلیغی آنها منجر به تشدید اختلافات فرقه‌ای و شکاف میان مسلمان‌ها نشود.

وی گفت: مثلاً مسجدی توسط ایرانی‌ها، خارج از واشنگتن احداث شده که 80 درصد از شرکت‌کنندگان در نمازجمعه آن را اهل تسنن تشکیل می‌دهند، بنابراین یک روحانی باید از شرایط فرهنگی و مذهبی آمریکا آگاهی داشته باشد و در این صورت است که می‌تواند موفق باشد.






بازدیدهای امروز: 6  بازدید

بازدیدهای دیروز:8  بازدید

مجموع بازدیدها: 9290  بازدید


» لینک دوستان من «
» اشتراک در خبرنامه «